Home Technologie Hosted PBX System

Technologie Hosted PBX systeem

VOIPcomplete levert de infrastructuur die uw overstap naar zakelijke VoIP vereenvoudigt. Uw hosted PBX is de centrale component waarop u kunt vertrouwen voor communicatie naar uw klanten en leveranciers.
Hosted PBX System
Zoals in de afbeelding is te zien, biedt VOIPcomplete 3 componenten die u kunt gebruiken voor uw overstap naar VoIP telefonie:

1. Hosted PBX: uw nieuwe telefooncentrale, deze bevindt zich niet op uw kantoor, maar virtueel als software in ons datacenter.

2. SIP trunk: een connectie mogelijkheid om vaste telefoonnummers te kunnen bellen vanaf het internet. U heeft een SIP trunk connectie nodig als u uitgaande gesprekken wilt voeren via uw hosted PBX.

3. VoIP telefoonnummers: ook wel DID nummers genoemd: 'normale' telefoonnummers waarop u gebeld kunt worden. Deze nummers routeren wij naar uw hosted PBX.

Ons hosted VoIP platform kan op een abstracte manier vergeleken worden met een (zakelijk) vliegtuig. Ook dit is een systeem dat bestaat uw verschillende componenten:

 

Vliegtuig systeem
Hosted VoIP
Cockpit
(Hosted) PBX
Piloot
PBX manager
Motoren
Internet verbinding
Passagiers
Endpoints (telefoons, faxen)
Brandstof
SIP trunk tegoed
Vluchtnummer
Telefoonnummer
Romp en vleugels
Virtual Private Server
Baggage capaciteit
Extra software, bv. CRM, webmail
 
Laten we deze analogie nader bekijken:

Cockpit vs. PBX
De cockpit is het beslissingscentrum van een vliegtuig. Alle beslissingen voor bestemmingen worden hier uitgevoerd en de route wordt vooraf uitgestippeld. Wij vergelijken dit met het PBX systeem waarin beslissingen genomen worden hoe een gesprek intern of extern gerouteerd wordt.

Piloot vs. PBX manager
Zoals de piloot verantwoordelijk is voor de cockpit, is de PBX manager verantwoordelijk voor de PBX en de instellingen hierin. Het merendeel van de tijd staat de auto-pilot aan en verloopt de reis zonder tussenkomst van de piloot/PBX manager.

Motor vs. Internet verbinding
De motor is een cruciale component in een vliegtuig. Het drijft het systeem aan en het aantal passagiers in het vliegtuig zijn afhankelijk van het type motor dat wordt gebruikt. Hetzelfde geldt voor de internet verbinding bij een hosted PBX systeem: hoe hoger de toegewezen bandbreedte van uw internet verbinding, des te meer medewerkers gelijktijdig kunnen bellen.

Passengers vs. Endpoints
De passagiers zijn de betalende lading van een zakelijk vliegtuig. Zij hebben alle faciliteiten nodig om zaken te kunnen doen tijdens een vlucht. Dit is te vergelijken met uw medewerkers die hun IP telefoons gebruiken voor gesprekken met klanten en leveranciers en die hiervoor voorzien zullen moeten worden van alle gemakken.

Brandstof vs. SIP trunk tegoed
Kerosine is nodig als brandstof voor de vlucht. Wij vergelijken dit met een SIP trunk tegoed dat nodig is om uitgaande gesprekken te voeren naar het vaste en mobiele telefoonnetwerk.

Vluchtnummer vs. Telefoonnummer
Voor elke vlucht wordt voor een vliegtuig een vluchtnummer gereserveerd. Soms zijn er meerdere vluchtnummers gekoppeld aan een vlucht, bijvoorbeeld wanneer twee luchtvaartmaatschappijen samenwerken maar hun eigen vluchtnummer gebruiken voor een gezamenlijke vlucht. U kunt dit vergelijken met een telefoonnummer dat gekoppeld is aan uw telefooncentrale. U heeft ook hier de vrijheid om meerdere nummers aan uw centrale te koppelen, zelfs van verschillende landen.

Romp en vleugels vs. VPS
De romp en vleugels vormen de basisstructuur van een vliegtuig. U kunt dit in onze analogie vergelijken met de virtual private server (VPS) van onze hosted PBX aanbieding: wij gebruiken een VPS als onderliggend systeem waarop de PBX software draait. Zowel de romp/vleugel combinatie, als het VPS systeem moeten periodiek gecontroleerd worden om zeker te zijn van een veilige vlucht.

Baggage capaciteit vs. Extra software
De bagage capaciteit in een zakenvliegtuig is niet cruciaal maar wel nuttig. Hetzelfde geldt voor extra software die geinstalleerd kan worden bij sommige PBX systemen. Customer Relationship Management (CRM) software kan gebruikt worden in sales- en marketing acties of extra Call Center functionaliteit kan geinstalleerd worden om automatisch uitgaande gesprekken op te zetten.
Dit zeggen onze klanten
"Hun hosted PBX oplossing gaf ons de vrijheid en flexibiliteit waarop we hoopten met Voice over IP..."
Siemen Jongedijk
Catalyse Business Consultants

SIP Trunking
Wij bieden kwalitatieve SIP trunk diensten naar alle bestemmingen inclusief noodnummers.

Download onze gratis whitepaper
Nieuwsbrief Aanmelding
Copyright © 2008 VOIPcomplete. All Rights Reserved.